Senin, 09 November 2015

5 Penyakit Berkaitan Dengan Sistem Pernafasan

5 Penyakit Berkaitan Dengan Sistem Pernafasan

Sistem pernafasan kita adalah sangat penting kerana ia membolehkan kita untuk bernafas dan untuk menyediakan kami dengan udara yang kita perlukan untuk hidup.

Setiap penyakit oleh itu perlu dielakkan atau, jika ia berlaku, dirawat dan dihapuskan dengan seberapa segera yang mungkin. Terdapat pelbagai jenis penyakit kecil yang boleh dirawat dalam masa beberapa hari dan lain-lain yang perlu bantuan daripada doktor atau mungkin juga memerlukan pesakit untuk pergi ke hospital.

Mari kita bercakap tentang penyakit kecil yang boleh dirawat secara langsung dengan yang menghidap mereka.

Yang pertama adalah pasti selesema. Sebaik sahaja anda nyata sejuk, tidak segera mula mengambil dadah.

Penyakit kedua ialah sakit tekak. Ia sering mendahului selesema.

Yang ketiga adalah hidung disumbat yang menjadikan pernafasan sukar

Keempat mungkin melibatkan sinus.

Kelima ialah batuk.

Terdapat kaedah mudah yang boleh membantu supaya pernafasan sekali lagi mungkin tanpa menyebabkan sebarang masalah. Mari kita lihat apa yang anda boleh lakukan dalam semua penyakit dinyatakan di atas. Sekiranya cara-cara yang saya akan menunjukkan tidak membantu, dapatkan nasihat doktor.

Penyakit pernafasan boleh dirawat di rumah tetapi mereka tidak boleh di bawah nilai. Jika mereka tidak dirawat atau rawatan buatan sendiri tidak berkesan dalam masa beberapa hari, mereka boleh berkembang menjadi sesuatu yang lebih serius.

Jika anda mengurut kedua-dua mata pada asas hidung, yang ada di antara hidung dan mata ,, anda membuka saluran tenaga. Kemudian urut titik di hujung dalaman kening anda pada kedua-dua belah pihak, maka titik di tengah-tengah kening di kedua-dua belah pihak, maka titik di hujung luar bulu kening anda pada kedua-dua belah pihak, kemudian urut tengah di atas tulang, secara langsung di bawah mata anda, maka pusat itu di bawah tulang pipi anda dan akhirnya titik di pusat dagu.

Urut, dijalankan dengan telunjuk atau jari tengah, yang perlu dilakukan dengan perlahan. Jika anda merasa sakit apabila menekan satu atau tempat yang lain, jangan mengurut titik yang menyebabkan kesakitan. Anda mengurut setiap titik tiga kali dengan cara yang bulat dan mengulangi seluruh kitaran tujuh kali. Anda akan segera merasakan bahawa pernafasan anda menjadi lebih mudah, yang mengurangkan kesakitan. Anda boleh merawat, tekak sejuk tekak, hidung disumbat dan sinus dengan gerakan-gerakan ini mudah dan lembut.

Setakat yang batuk terlibat, cawan lengan anda. Ini bermakna untuk memanfaatkan lengan anda dengan tangan yang bertentangan yang terbentuk di dalam cawan. Jangan sentuh mereka keras tetapi melakukannya untuk beberapa minit. Melakukan perkara yang sama di lengan lain. Saluran paru-paru berjalan melalui lengan anda. Ini menoreh atau bekam daripada lengan juga memberi manfaat kepada yang lain-lain penyakit yang dinyatakan di atas.

Untuk sakit tekak ada cara lain: membubarkan sedikit garam dalam air dan menggunakan penyelesaian ini untuk membersihkan tekak anda. Jangan minum penyelesaian, hanya meludah keluar selepas pembersihan. Salt membersihkan tekak anda dan membantu menenangkan kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar