Senin, 09 November 2015

Marijuana Perubatan - Bagaimana Adakah Majikan reaksi kepada Azhar Marijuana Perubatan?

Marijuana Perubatan - Bagaimana Adakah Majikan reaksi kepada Azhar Marijuana Perubatan?

Marijuana Perubatan kini undang-undang di 14 negeri, serta Daerah Columbia. Banyak negara-negara lain sedang mempertimbangkan Mensahkan ganja untuk kegunaan perubatan. Walau bagaimanapun, sesetengah pengguna masih menghadapi keadaan yang mengerikan bagi menggunakan ganja, walaupun mereka mengikut undang-undang dapat berbuat demikian.

Berkali-kali, majikan telah ditamatkan atau gagal untuk mengupah pemohon gagal ujian dadah. Ini tidak akan dianggap luar biasa, kecuali hakikat bahawa pekerja-pekerja ini diberi kuasa secara sah untuk menggunakan ganja. Apatah lagi adalah bahawa terdapat beberapa undang-undang ganja untuk melindungi pekerja. Walaupun kegunaan perubatan ganja telah sisi undang-undang, langkah-langkah tidak diambil untuk melindungi pesakit.

Ini adalah satu yang malang, dan mudah-mudahan sementara, akibat daripada menggunakan ganja perubatan. Ini juga akibat bahawa ramai pesakit gagal untuk mengambil kira. Walaupun kemungkinan masalah yang berkaitan dengan kerja tidak boleh menghalang orang daripada menggunakan ganja mereka mengikut undang-undang ditetapkan, pekerja perlu mengambil langkah berjaga-jaga beberapa untuk melindungi diri mereka.

Dua Tips untuk Pengguna Marijuana Perubatan:

???? Tahu hak anda.

Negara yang berbeza mempunyai peraturan yang berbeza mengenai ganja di tempat kerja. Di Montana, penggunaan ganja perubatan tidak boleh dikenakan tindakan oleh majikan. Di Arizona, majikan perlu membenarkan pekerja yang diberi kuasa untuk menggunakan ganja perubatan semasa bekerja. Maine melarang keras penggunaan ganja di tempat kerja, tetapi membenarkan penggunaan ganja perubatan di luar kerja.

Undang-undang ganja California juga mengelirukan. Tiada undang-undang melindungi pekerja, tetapi kerana tindakan undang-undang telah secara meluas pada masa lalu, majikan adalah kurang cenderung untuk menghukum pekerja yang menggunakan ganja perubatan. Tidak kira di mana anda tinggal, pastikan untuk menyemak undang-undang mengenai ganja perubatan dan pekerjaan. Cara terbaik untuk melindungi diri anda adalah untuk mengetahui apa yang ada dalam hak-hak anda.

???? Jangan pergi ke kerja terjejas.

Ramai majikan takut bahawa kesan ganja akan meletakkan pekerja dalam bahaya. Ramai bimbang bahawa jika seseorang pekerja masuk ke dalam kerja-kerja terjejas, mereka tidak akan dapat untuk melakukan kerja mereka atau mendatangkan bahaya kepada orang-orang di sekeliling mereka. Walaupun pekerja mempunyai kad ganja, sesetengah majikan amat terhadap pekerja mereka dengan menggunakan ganja.

Cara terbaik untuk melindungi diri anda dalam situasi ini adalah untuk mengelakkan pergi ke kerja di bawah pengaruh ganja. Menahan diri daripada menggunakan preskripsi ganja beberapa jam sebelum pergi ke dalam kerja jika anda tinggal dalam keadaan di mana majikan boleh menghukum penggunaan ganja. Walaupun ini mungkin sukar, terutamanya jika anda berurusan dengan kesakitan yang tetap atau yang lain keadaan melemahkan, ia mungkin perlu. Ia adalah penting untuk pekerja untuk membuktikan bahawa menggunakan ganja perubatan tidak menjadikan mereka yang tidak bertanggungjawab dan bahawa bahan itu tidak mengganggu prestasi mereka di tempat kerja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar