Senin, 09 November 2015

Terapi alternatif untuk Sihat Kemurungan dan Kebimbangan

Terapi alternatif untuk Sihat Kemurungan dan Kebimbangan

Alternatif boleh merawat insomnia, kemurungan, kebimbangan, dan gangguan kognitif sangat berjaya. Pelbagai rawatan adalah luas dan merangkumi sesuatu untuk setiap orang. Banyak rawatan yang sangat berpatutan dan memerlukan komitmen jangka panjang. Kebanyakan penyelesaian yang termasuk perubahan diet dan penambahan senaman. Pemakanan tambahan, amino asid terapi, yoga, vitamin, ubat paten herba, herba tunggal, akupunktur, terapi elektromagnet, EFT, dan BEST adalah terapi yang boleh membantu kemurungan dan keresahan. Quantum Healing Otak berusaha untuk mencari kos yang paling berkesan dan paling cepat rawatan untuk setiap pesakit. Ini sering berdasarkan ujian diagnostik perubatan dan sejarah pesakit.

Keresahan, kemurungan, dan gangguan tidur mungkin berkaitan. Banyak gangguan tidur adalah berkaitan dengan kebimbangan dan kemurungan. Kebimbangan mudah boleh menyelesaikan sendiri apabila corak tidur yang normal. Kemurungan sering akan bertambah baik apabila pesakit itu dapat tidur lapan jam setiap malam.

Insomnia dan gangguan tidur boleh meningkatkan dengan melatonin. A kalsium, magnesium, dan vitamin D tambahan digabungkan adalah satu lagi pencetus tidur untuk beberapa pesakit. Asid amino 5-HTP dan theanine boleh membantu orang lain tidur lebih baik. Theanine adalah asid amino yang hebat untuk merawat mereka yang mengalami kebimbangan. 5-HTP adalah asid amino yang besar untuk beberapa jenis kemurungan, manakala GABA adalah lebih baik untuk pesakit-pesakit lain yang mengalami kemurungan. Purified Minyak Ikan adalah besar bagi ramai orang yang mengalami kemurungan, masalah kulit, dan gangguan tidur. Kopi organik boleh membantu sesetengah orang dengan kemurungan yang amat ringan. Beberapa tahun yang lalu kafein adalah rawatan untuk kemurungan yang ringan. Satu lagi cara yang sangat murah untuk merawat kemurungan adalah teh bergamot. Ini adalah produk yang paling kos efektif yang ada di Amerika dan UK.

Ia agak penting untuk menyedari bahawa isu-isu jantung menyebabkan masalah tidur untuk beberapa orang. Jika anda mempunyai isu-isu jantung tidak dikenal pasti dan tidak dapat tidur dengan baik, anda mungkin perlu mempunyai hati dinilai. Jenis ini masalah tidur boleh diperbaiki dengan produk herba beri Hawthorne atau asid amino arginine dan orthinine. Satu lagi tambahan yang baik adalah CoQ10 untuk terus menstabilkan dan menyokong fungsi jantung. Formula herba Cina adalah cara terbaik untuk merawat isu-isu jantung dengan perubatan semula jadi.

Rawatan kebimbangan, kemurungan, dan gangguan tidur mesti memberi tumpuan kepada menghapuskan atau mengurangkan produk tembakau, alkohol, dan kokain. Coklat gelap yang tujuh puluh peratus coklat boleh memberi kesan yang ketara pada sesetengah orang. Jangan makan coklat atau minum teh segera sebelum tidur kerana kafein. Yoga boleh meningkatkan semua gangguan ini. Kesan yoga pada gangguan tidur dan kebimbangan dapat dilihat dalam tempoh satu bulan. Berjalan beberapa kali seminggu juga dapat membantu menyelesaikan kebimbangan dan kemurungan.

© Dr R Batu, MD-India

Tidak ada komentar:

Posting Komentar