Senin, 09 November 2015

Satu Rawatan cheilitis sudut

Satu Rawatan cheilitis sudut

Cheilitis sudut sebenarnya malady yang lebih meluas daripada kebanyakan orang berfikir. Ia akan muncul bibir retak kerana menyakitkan dan kawasan mulut tahap bahawa makan dan malam bercakap amat menyakitkan. Ramai orang menderita sia-sia daripadanya kerana kekurangan rawatan cheilitis sudut yang benar-benar bekerja untuk mereka. Apa yang mereka tidak sedar ialah hakikat bahawa merawat gejala tidak cukup untuk mengelakkan masalah ini.

Trik untuk rawatan cheilitis sudut bukan untuk menangani tanda-tanda dan gejala (sakit, bibir retak), tetapi untuk mendedahkan punca. Terdapat beberapa sebab yang mungkin untuk cheilitis sudut, di mana kesemuanya adalah cukup mudah untuk mengasingkan dan merawat.

Punca pertama periksa adalah gigi palsu yang longgar sakit yang membawa kepada air liur yang berlebihan berkumpul di sudut-sudut mulut, menyediakan tempat pembiakan kuman dan kulat yang menyebabkan retak di kawasan mulut. Dalam kes ini, rawatan cheilitis adalah dengan patut betul gigi palsu supaya terkumpul air liur di sudut-sudut bibir tidak lagi berlaku.

Amalan seperti pen atau pensel menghisap dan mengunyah juga boleh menyebabkan cheilitis sudut. Ini menghasilkan air liur yang boleh berkumpul di sudut-sudut bibir dan juga mempunyai kesan et yang sama dengan gigi palsu tidak pas. Untuk membetulkan ini, rutin mesti patah. Bagaimana anda akan melakukan ini adalah terpulang kepada anda.

Pada orang tua, atau mungkin orang kurang upaya, cheilitis sudut mungkin disebabkan oleh kawalan berkurangan lebih otot muka. Satu-satunya rawatan cheilitis sebenar di sini adalah untuk mempunyai penjaga, atau orang itu sendiri, membersihkan kawasan mulut dengan kekerapan yang adil dengan kain lembut untuk menghilangkan air liur. Sekiranya masalah ini adalah disebabkan oleh pembedahan atau apa-apa jenis kemalangan, fisioterapi boleh membantu tertindas kembali kawalan ke atas kumpulan-kumpulan otot dan menyelesaikan masalah cheilitis sudut.

Kadang-kadang rejim diet yang tidak seimbang menyebabkan kekurangan zat besi atau mungkin vitamin B12 boleh menyebabkan masalah ini. Kemudian, anda akan perlu untuk mengambil vitamin tambahan pemakanan untuk membetulkan masalah ini dan mula makan dengan betul supaya tidak seimbang itu tidak berulang lagi.

Sementara itu, anda boleh menggunakan pelbagai rawatan cheilitis untuk melegakan kesakitan dan membantu untuk menjaga bentuk mulut terlalu menyeksakan. Memohon salap bibir ke bibir yang tidak scabbed lebih boleh membantu untuk melindungi bibir daripada kesan air liur dan juga untuk melembutkan, kawasan kering rosak jadi makan dan bercakap tidak begitu menyakitkan. Teori membimbing bantuan ini adalah bahawa ia kebuluran kulat dan kuman daripada kelembapan dan udara yang hidup yang perlu untuk terus hidup.

Terdapat pelbagai lain do-it-yourself penyelesaian yang boleh berkesan dalam menangani tanda-tanda dan gejala cheilitis sudut, bagaimanapun, anda perlu menyelesaikan punca masalah, bukan hanya gejala. Cuba dan mengasingkan sebab untuk cheilitis sudut anda dan mula untuk berurusan dengan yang pertama, kemudian bimbang tentang mendapatkan wabak ini di bawah kawalan. Jika anda meninggalkan untuk mengasingkan punca, malady yang anda perlu menyimpan berulang dan mendapatkan semakin teruk setiap kali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar