Senin, 09 November 2015

All About vaskular dan Intervensi Radiologi

All About vaskular dan Intervensi Radiologi

Seorang individu mungkin perlu melihat Lafayette LA vaskular dan Intervensi Radiologi supaya ujian pengimejan dalaman tertentu dan imbasan seperti angiogram Doppler, diagnostik gema, dan imej radiografi am boleh dilaksanakan dan ditafsirkan untuk membantu mendiagnosis pelbagai jenis penyakit yang boleh berlaku di dalam hati, paru-paru, perut, rantau toraks, atau otak.

Vaskular dan intervensi radiologi di kawasan bantuan ini memberi syafaat di antara peringkat diagnosis yang mungkin biasanya dibuat oleh doktor umum kepada khusus keadaan atau penyakit pihak yang terlibat dalam proses tubuh badan yang tertentu seperti yang dimanifestasikan oleh keputusan ujian ini dan imej radiografi. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa tanpa hasil yang sangat visual yang keluar dari prosedur tertentu, ia akan menjadi hampir mustahil untuk betul membuat diagnosis tepat atau prognosis.

Pakar-pakar yang mahir yang terlatih dan mereka mempunyai beberapa pengetahuan yang paling luas dalam semua bidang perubatan. Latihan mereka terdiri daripada bertahun-tahun kajian yang luas dalam residensi khusus di hospital. Penduduk IR perlu membaca jilid buku yang tebal untuk menguasai sebelah saintifik dan akademik khusus, sedang mereka juga perlu menjalankan kajian terperinci mengenai pelbagai carta pengimejan diagnostik yang adalah hasil daripada pelbagai proses invasif.

Pengamal kesihatan perlu kemudian lulus peperiksaan maju untuk mendapatkan lesen dan lembaga pensijilan mereka dalam vaskular dan radiologi intervensi sebelum mereka dibenarkan untuk selamat berlatih dengan pesakit di kawasan itu. Mereka bekerja dengan dan mentafsir keputusan x-ray mesin, pengimejan resonans magnetik, prosedur tomagraphy berkomputer, angiogram, dan mereka juga boleh mentafsir bacaan lebih biasa seperti elektrokardiogram, readouts sonografi dan echocardiograms berkaitan jantung.

Ia bukan salah satu kepakaran yang paling mudah dalam bidang perubatan, tetapi ia memang boleh menjadi salah satu yang paling bermanfaat. Pengamal kesihatan semua mendapatkan pendapatan yang sangat baik. Mereka bekerja dalam kedua-dua persekitaran hospital dan juga dalam amalan peribadi mereka sendiri, yang boleh sama ada amalan atau kumpulan amalan solo.

Individu-individu ini telah dengan mahir dilatih untuk benar-benar memahami anatomi dan fisiologi arteri, saluran darah, kapilari, serta organ-organ dalaman utama, termasuk jantung, paru-paru, pankreas, hati, buah pinggang dan saluran gastrousus seperti besar usus.

Mereka mesti berupaya untuk mentafsirkan pelbagai jenis ujian yang akan digunakan dengan beberapa bentuk pewarna disuntik ke dalam pesakit supaya mereka mempunyai cukup imej Sebaliknya radiografi untuk dapat membaca paling tepat dan mentafsir semua yang penting ujian. Kadang-kadang pesakit perlu minum cecair yang mengandungi ejen Sebaliknya radiologi dan juga untuk membantu pakar-pakar perubatan terbaik ini mendiagnosis keputusan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar