Senin, 09 November 2015

Tenaga Kerja

Tenaga Kerja

Kekuatan, daya tenaga dan kuasa menghasilkan kesan. Ia mungkin mekanikal, elektrik, haba, kimia, tenaga kehidupan atau tenaga rohani. Ia adalah sinergis untuk semua benda hidup dan sistem untuk beroperasi. Tenaga dimanifestasikan dalam pelbagai bentuk: gerakan, cahaya, haba, radiasi atau bunyi mengion.

Tiada apa yang akan berlaku dalam diri kita atau di planet kita tanpa tenaga. Reiki baru-baru ini saya Master Pelajar, Colleen D, adalah seorang jurutera automotif. Apa yang benar-benar mendapat perhatian saya adalah bahawa Colleen seolah-olah begitu selesa dengan konsep perubatan tenaga: tidak perjuangan untuk membuktikan cita-cita atau sains.

Saya mula dengan bertanya apa yang menarik beliau untuk Reiki. Beliau berkata ia adalah arwah bapa beliau, seorang majistret dan pencari sepanjang hayat kebenaran esoterik, yang menggalakkan seluruh minatnya dalam Reiki dan terapi yang berkaitan. "Ayah menerima rawatan Reiki sendiri dan merupakan seorang peminat bersemangat Dr. Robert Becker, pengarang," Badan Electric. "Dia memulakan perjalanan awal beliau belajar pemandangan Timur pengurangan tekanan dan penyembuhan diri. Dia kemudian mengalami sesi Reiki dan tidak lama lagi selesai semua peringkat Reiki. Colleen juga menyatakan, seperti banyak, dia sensitif terhadap antibiotik dan sejak dia mengalami bronkitis kronik, terpaksa mencari di luar kotak untuk rawatan.

Saya bertanya kepada Colleen tentang persamaan antara Reiki dan teori kejuruteraan. Kata-kata biasa kepada kedua-duanya adalah pelan tindakan, elektrik, tekanan, reka bentuk, sistem, getaran, tenaga. Colleen menyatakan bahawa kedua-dua Reiki dan kejuruteraan berkongsi satu tali mengenai teori getaran dan pemakaiannya di bumi. bumi itu sendiri mempunyai beberapa frekuensi agak perlahan antara 6 dan 50 kitaran (atau hertz) bagi setiap saat dipanggil Resonance Schumann.

Seperti yang saya mengkaji data ini dengan lebih lanjut, saya mendapati tid kekerapan bit-bumi purata menarik ialah 7-10 hz. yang sepadan dengan kekerapan purata gelombang otak kita. Beliau berkata, segala-galanya di muka bumi mempunyai sendiri resonans air, pokok-pokok, batu, tanah rendah dan tanah tinggi. Pemikiran dan cahaya adalah antara bentuk tertinggi getaran dan cahaya itu sendiri mengandungi pelbagai getaran. Penerbangan Wikipedia, fizik, cahaya istilah kadang-kadang merujuk kepada sinaran elektromagnet mana-mana panjang gelombang, cuaca yang boleh dilihat atau tidak. Anda sebagai pekerja ringan memanipulasi dan menyalurkan borang ini tertinggi "cahaya" resonans. Tangan manusia frekuensi diukur hz from.3-30. dan ini berubah mengikut keperluan pelanggan sebagai rawatan berlangsung. "Selain itu, kami menyedari sistem tenaga terbuka dan tertutup dalam bidang kejuruteraan," menjelaskan, Colleen.

"Termodinamik 'undang-undang 1 adalah' perbualan tenaga '- jumlah tenaga dalam sistem tertutup masih berterusan dan hanya boleh berubah bentuk, ia tidak boleh dimusnahkan Saya rasa bentuk ini seperti yang saya lakukan sendiri Reiki Saya mengedarkan saya sendiri.. chi melalui tangan saya, bergerak keluar toksin dan tekanan dalam sehari. Juga, dalam bidang kejuruteraan, kita berurusan dengan sistem terbuka, di mana sesuatu yang sentiasa berinteraksi dengan persekitaran yang bergerak dalam tenaga dari kawasan sekitarnya untuk berfungsi dengan maksimum. Sebagai contoh mempertimbangkan enjin kereta, dengan masuk dan keluar, sebagai sistem terbuka. Air dan bahan api yang ditelan melalui salur masuk ke dalam ruang dalam enjin. Dalam sistem enjin, terdapat palam pencucuh di mana campuran udara dan bahan api yang menyala, untuk mewujudkan satu letupan yang kuat, yang meningkatkan saiz kebuk enjin. Selepas letupan, enjin rids sendiri sisa tidak boleh terbakar melalui outlet atau ekzos.

Seperti yang kita memberi rawatan Reiki dalam sistem fesyen terbuka kami juga berinteraksi dengan persekitaran untuk bergerak chi ke pelanggan. Para pengamal perubatan juga palam pencucuh masanya dengan baik yang terus menyalakan kuasa dan memaksimumkan aliran untuk membantu pelanggan berjalan dengan cekap, membuang bahan buangan atau toksin melalui cawangan manusia. Pandangan lain kejuruteraan ialah sistem elektrik secara automatik mempunyai medan magnet yang juga diiktiraf secara meluas dalam Reiki. Sama ada manusia atau mesin, bidang elektrik wujud walaupun terdapat mengalir tiada arus. Jika arus mengalir kekuatan medan magnet akan berbeza-beza tetapi kekuatan medan elektrik akan kekal tidak berubah. "

Tidak ada komentar:

Posting Komentar