Senin, 09 November 2015

Apabila Adakah Ia Menjadi Penyalahgunaan Dadah?

Apabila Adakah Ia Menjadi Penyalahgunaan Dadah?

Pada lewat tahun 1960-an dan Keluarga 70-an yang paling Amerika pada hujung minggu yang cerah panas akan keluar pintu untuk menuju ke Tasik aman, Sungai, sungai, atau ke Pantai menjangkakan mencari hanya tempat yang betul untuk menetapkan ke bawah bakul berkelah mereka, tersebar bahawa merah diperiksa alas meja, meletakkan keluar semua makanan Ibu dengan penuh kasih sayang disediakan. Um-um semua begitu baik. Saya masih ingat banyak berkelah, bagaimanapun, yang satu ini paling menonjol dalam mind.My dua anak muda saya telah selesai makan tengah hari mereka di tempat yang Terpilih sesuai pada kawasan Creek menggelegak. Tidak lama selepas hari raya mereka, mereka berdua berlari untuk menikmati matahari, berenang di Creek indah, dan sudah tentu mereka akan melihat kami dari semasa ke semasa untuk Ayah dan ibu tepukan kerana mereka berenang dan bermain. Ia adalah permulaan hari keluarga yang menyeronokkan. Ada gambar setakat ini?

Jalan menghampiri grafiti tuhan-seksa yang amat besar dicat Volkswagen Van dengan oh banyak warna dan mahu menjadi kerja seni di atasnya. Kita tidak cuba merenung ke panjang di reka bentuk dan gambar. Kami memandang jauh untuk sedikit tidak begitu mudah dilihat, sambil mata ketiga kami terbuka. Dua keluarga dengan sejumlah lima kanak-kanak melompat keluar pintu sampingan van. Satu lelaki berambut panjang dengan janggut yang panjang dan dua jarinya di udara untuk kita yang mempunyai makna Damai Brother. Ya, ini adalah anak-anak bunga yang telah lalu. Membuat pemerhatian kita melihat bahawa mereka semua beatniks bermata merah. (Anda tahu ...) Kami kemudian mengangguk dan melihat jauh untuk menjaga urusan kita sendiri, rasa hanya sedikit tidak selesa. Sons kami berhenti berenang hanya untuk merenung.

Kami mengambil nota visual syarikat semasa ke semasa kami. Lagipun kita mempunyai anak-anak yang perlu dipertimbangkan. Nah, rendah dan tiba-tiba keluar datang melimpah-limpah ganja, dan makanan ringan. Kemudian atas dan melalui udara pergi Galz pakaian dihisap panjang. Di bawah bahawa pakaian mereka memakai coli tidak, selepas semua Ia adalah "Burn Bra" era. Ketawa kecil dan bertindak seolah-olah tidak ada yang salah dengan idea mereka yang menyeronokkan, parti yang penuh hari. Mereka mempunyai anak-anak Beberapa diri mereka berlari ke telanjang untuk berenang sungai. Okay, pada masa itu melalui kata-kata kita dan ke belakang kita membuat keputusan tegas untuk meninggalkan secara senyap-senyap, dan mencari tempat lain tenang sehingga Creek. Sila maklumkan kepada saya menambah bahawa kedua-dua keluarga seolah-olah menjadi mesra, yang begitu mesra semua kanak-kanak bunga adalah ketika itu, dan merokok Marijuana bersama-sama dengan rokok adalah agak boleh diterima dan perkara yang perlu dilakukan jika anda adalah seorang kanak-kanak bunga dihisap. Dalam erti kata lain Johnny Law melihat cara yang lain pada masa-masa. Tidak ramai yang menempah di tuduhan dadah melainkan jika anda adalah seorang pembuat masalah sebenar. Saya tidak membiarkan ini sama sekali, kerana hakikatnya saya yang membawa kepada sesuatu yang amat penting dalam masa kini.

"Marijuana Perubatan," ditetapkan oleh beberapa MD, walaupun ke pusat mengiklankan diri mereka dalam kebanyakan semua akhbar kami. Untuk membeli dalam semua pelbagai aspek kedai Marijuana Perubatan diiklankan seseorang itu untuk membentangkan "KAD" kelulusan yang ditetapkan kepada hampir sesiapa sahaja yang sedang mengalami sakit kepala yang ringan kepada penyakit maut mengancam. Itu jenis jumlah wang yang ia di atas istilah "Perubatan".

Saya telah melawat kampung halaman saya di California, sebuah bandar yang bagus nilai lama masa, Ibu dan kedai Pop, kedai ais krim, penduduk tempatan melambai "hello, bagaimana ya"? Saya pergi ke bandar untuk harga beberapa permaidani di kedai tempatan daripada pergi kepada lelaki besar, apabila saya melihat seorang Medical Office tempatan, dan keluar depan garis yang panjang daripada lelaki dan wanita semua peringkat umur. Sebahagian daripada mereka telah duduk di kaki lima dan membendung menunggu untuk masuk ke dalam. Saya bertanya kepada pemilik kedai permaidani; "Apakah semua orang-orang menunggu dalam barisan untuk pada hari Sabtu?" Jawapannya adalah ini; "Marijuana Perubatan". Saya kemudian diperhatikan lebih bawah jalan itu bandar bersejarah. Orang ramai duduk di luar sebuah kafe tempatan merokok Marijuana dan lulus sendi salai sama kepada orang yang datang kepada mereka. Saya tidak pernah mempunyai kepala saya dalam pasir, bagaimanapun, ini adalah kampung halaman kami dan kini tempat bercuti. Cantik, Aman, Paradise Lake kami. Ya, hanya sedikit kejutan, dengan penolakan untuk mana-mana kawasan. Kami tidak pernah kembali ke kabin kami untuk beberapa tahun.

Saya membaca dalam karya-karya, di bawah Sheriff melaporkan, membaca artikel, kira-kira tangkapan kerana memiliki ganja, dan ya, bersama-sama dengan Marijuana untuk "Perubatan" tujuan. Mereka sembunyikan di dalam County Parks awam kita, dan tempat-tempat yang terpencil lain untuk minum, dan asap Marijuana. Betul-betul di hadapan anak-anak kita yang ingin menikmati kawasan awam rekreasi. Soalan-soalan untuk kami Negeri dan County Kerajaan ialah: Bagaimanakah merokok Marijuana lebih baik untuk kita berbanding dengan ubat yang diberikan oleh Dr sebenar? Oh maaf, adakah saya memukul tempat yang sakit dengan sebahagian daripada anda di luar sana? Maka di sini adalah lebam lain. Kita seolah-olah berjaya menghapuskan buruk, hodoh merokok tembakau rokok kerana isu-isu kesihatan, dan kebanyakannya disebabkan oleh paru-paru dan kanser yang lain disebabkan oleh penggunaan nikotin. Sebelum menulis artikel ini, saya telah mendapatkan maklumat tentang kesan-kesan negatif merokok ganja. Terdapat begitu banyak respon negatif bahawa saya hanya telah menyenaraikan beberapa minimum. Di bawah adalah sebuah laman web untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai "Penggunaan Dadah dan Kesihatan" Di sini saya telah menyenaraikan beberapa kesan buruk ganja untuk menyimpulkan artikel ini:

Marijuana diketahui mempunyai kesan buruk kepada otak, menyebabkan kesukaran pemikiran, penyelesaian masalah, pembelajaran dan ingatan. Keresahan mental, kemurungan, kelesuan, keghairahan, dan memandu kesukaran. Glaukoma, berat badan (kerana ketagihan makanan ringan), nafsu, dan akhirnya akan memberi kesan kepada jantung, hati, buah pinggang penyakit, paru-paru. Nota: perokok Marijuana menyedut lebih mendalam dan lebih lama daripada perokok. Beberapa perokok kedua-dua rokok dan ganja, dan minum arak untuk mengalihkan perhatian fakta bahawa mereka adalah pengguna.

Kulit dan peringkat umur badan lebih cepat, kehilangan tenaga dan kehilangan masa kerana jisim otot. Warna kulit bertukar kelabu (Adakah anda pernah melihat seorang perokok warna kulit dan gigi mereka)? Kebanyakan wanita muda juga lelaki tidak akan seperti kehilangan gigi mereka dan yang muda, kelembutan kulit.

Ini merumuskan di bawah salah satu daripada kajian saya. Untuk maklumat lanjut mengenai Dadah dan kenalan Kesihatan Tinjauan Nasional Terhadap Dadah dan Kesihatan.

Quote:

Tinjauan Nasional Terhadap Penggunaan Dadah dan Kesihatan (NSDUH) ***

Menurut Tinjauan Nasional Terhadap Penggunaan Dadah dan Kesihatan, pada tahun 2009, 16.7 juta orang Amerika berusia 12 tahun atau lebih tua digunakan ganja sekurang-kurangnya sekali dalam bulan sebelum yang dikaji, peningkatan berbanding kadar dilaporkan dalam semua tahun antara tahun 2002 dan 2008. Terdapat juga peningkatan yang ketara di kalangan remaja berumur 12-17, dengan penggunaan semasa sehingga daripada 6.7 peratus pada tahun 2008 kepada 7.3 peratus pada tahun 2009, walaupun kadar ini adalah lebih rendah daripada apa yang dilaporkan pada tahun 2002 (8.2 peratus). Penggunaan Past-bulan juga meningkat di kalangan mereka 18-25, daripada 16.5 peratus pada tahun 2008 kepada 18.1 peratus pada tahun 2009.

Memantau Kajian Masa Depan ****

Keputusan dari 2009 Pemantauan kajian menunjukkan masa depan, kerana pada tahun-tahun kebelakangan ini, sebuah gerai di penurunan penggunaan ganja yang bermula pada lewat 1990-an di kalangan belia Negara kita. Pada tahun 2009, 11.8 peratus daripada 8 penggred, 26.7 peratus daripada 10 penggred, dan 32.8 peratus daripada 12 penggred melaporkan penggunaan masa lalu tahun. Di samping itu, risiko dilihat penggunaan ganja merosot di kalangan 8th- dan ke-10 penggred, dan penolakan penggunaan ganja merosot di kalangan 10 penggred. Ini adalah satu kebimbangan kerana perubahan dalam sikap dan kepercayaan sering memandu perubahan dalam penggunaan dadah. Unquote.

Oleh: Nancy Muda 2011/01/30

Tidak ada komentar:

Posting Komentar