Senin, 09 November 2015

Latihan Memori, Permainan Dan Tambahan?

Latihan Memori, Permainan Dan Tambahan?

Adakah anda masih ingat klasik Milton Bradley permainan "Memory"? Ia adalah salah satu permainan yang tidak pernah kelihatan untuk menjadi tua dan secara berterusan mewakili generasi ke generasi. Apabila saya masih muda saya akan suka untuk bermain. Bila-bila masa rakan atau saudara akan datang, saya sentiasa akan tarik keluar, merayu sesiapa yang ia adalah untuk bermain dengan saya. Saya benar-benar baik pada itu, dan benar-benar menyumbang memori dan kognitif kemahiran yang baik saya sekarang.

Satu-satunya masalah adalah, apabila kita semakin tua, ingatan kita cenderung pudar dengan setiap tahun berlalu, sehingga dalam beberapa kes, ia akan hilang sepenuhnya. Ia adalah penting bahawa kita melakukan semua yang kita boleh untuk meningkatkan ingatan kami dan bekerja untuk memastikan bahawa ia tidak dapat layu sepenuhnya.

Terdapat banyak perkara yang kita semua boleh lakukan untuk meningkatkan memori dan kemahiran kognitif. Terdapat beberapa "permainan minda" yang memberi tumpuan kepada pelbagai topik, seperti bilangan hafalan dan ingat, yang hampir sama gambar, "melihat apa yang berbeza" dari setiap gambar, silang kata, carian perkataan, dan banyak lagi. Permainan ini adalah besar kerana ia menyebabkan otak untuk kekal aktif dan terlibat dalam proses, yang akan membantu meningkatkan kemahiran ingatan.

Jika anda bukan seorang peminat permainan atau tidak mengetahui rahsia akses mudah kepada mereka, ia sentiasa idea yang baik untuk mengambil makanan tambahan ingatan. Anda boleh mencari makanan tambahan memori yang mengandungi vitamin, mineral, antioksidan, dan omega-3 asid lemak yang juga membantu menyokong fokus dan penumpuan. Mereka adalah dibuat dari hanya semulajadi, bahan-bahan mentah, dan gluten, pemanis, dan bebas kafein.

Jadi, jika anda mahu dapat untuk berpegang kepada semua orang-orang kenangan hud-kanak-kanak, anda perlu mengambil makanan tambahan ingatan anda setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar