Senin, 09 November 2015

Remedy Home Herba Menyembuhkan Merawat Sembelit

Remedy Home Herba Menyembuhkan Merawat Sembelit

Secara saintifik, sembelit boleh ditakrifkan sebagai pergerakan yang tidak rata atau excreting kuantiti kecil najis atau najis parut dan keras. Antara punca-punca ini boleh menjadi kekurangan serat atau penghidratan, gaya hidup yang tidak aktif, kesan sampingan negatif daripada preskripsi ubat, atau akibat daripada keadaan tertentu. Apabila sesi sekejap sembelit berlaku, terdapat penawar ubat herba untuk itu yang boleh membantu untuk meredakan keadaan tidak selesa ini.

Rawatan herba adalah bahawa, penyelesaian bukan buatan asli yang digunakan untuk mengurangkan sembelit dan mengurangkan kepada keadaan yang paling rendah. Adalah lebih baik untuk menggunakan ubat semula jadi. Ini tidak bermakna bahawa ubat-ubat herba tidak diberi perhatian serius atau berhati-hati walaupun. Untuk sesuatu untuk menjadi semula jadi tidak bermakna ia sudah selamat, dalam erti kata lain kita harus pastikan untuk menjalankan penyelidikan sebelum membuat menggunakan ia.

Almond Oil

Campuran minyak badam dengan segelas susu (boleh dihangatkan jika pilihan) perlu minum sebelum tidur. Kemudian pada pagi menghampiri anda akan dapat untuk berjaya membatalkan usus anda.

Carrot Juice

Jus lobak merah adalah satu lagi kaedah yang lebih mudah daripada menyediakan penawar ubat rumah. Anda boleh membeli jus lobak merah atau anda juga boleh membuat anda, itu pilihan anda. Mula memerah jus dengan pemerah jus! Anda boleh menggabungkan jus lobak merah dengan jus sayur-sayuran untuk mendapatkan satu dua tamparan pelepasan sembelit, untuk jus misalnya bayam. Ini tidak begitu manis kerana ia seolah-olah.

Licorice

Jika ia mengenai menyembuhkan sembelit, kemudian teh likuoris adalah perkara yang ideal. Herba ini adalah berguna dalam membantu saluran pencernaan untuk kembali kepada tujuan yang biasa dalam beberapa hari sahaja. Sediakan cawan teh likuoris dan minum sehingga. Mengambil tiga atau empat kali sehari pada masa lapang anda.

Buckthorn

Ini boleh dirujuk sebagai Cascara Sagrada. Buckthorn membantu dalam merangsang usus besar untuk mengembangkan yang membantu dalam menggalakkan pergerakan usus. Ini rawatan herba datang dalam kapsul, cecair atau sebagai kulit parut.

Tamarind

Ini terkenal dalam beberapa masakan Asia. Pulpa Tamarind digunakan sebagai ubat herba untuk sembelit. Anda boleh memasukkannya ke dalam makanan. Banyak resipi mengandungi asam jawa. Membuat carian di Internet akan memberikan anda banyak pilihan bagaimana menggunakan Tamarind.

Ginger

Untuk menenangkan mana-mana jenis kecewa usus serta sembelit, halia boleh digunakan sebagai ubat ubat herba. Anda boleh menyediakan satu sudu halia (dicincang) dalam cawan air. Bagi kira-kira 10 hingga 15 minit curam dan kemudian minum sepanjang hari sehingga keadaan ini menenangkan. Anda boleh meletakkan dalam sedikit biji flaks tanah.

Walaupun ini penawar ubat herba telah terbukti berkesan dan diberikan hasil rawatan yang positif, ejaan yang kerap sembelit boleh dielakkan dengan mengamalkan diet yang sihat dan menyesuaikan gaya hidup anda. Ini adalah benar kerana kebanyakan pada masa-masa sembelit akibat dengan cara yang tidak aktif hidup dan serat yang tidak mencukupi dan pengambilan cecair.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar