Senin, 09 November 2015

Terbakar? Pertimbangkan Adrenal Gland Disfungsi

Terbakar? Pertimbangkan Adrenal Gland Disfungsi

Kelenjar adrenal berehat di atas setiap buah pinggang. Adrenal bertanggungjawab untuk pelbagai fungsi, termasuk melepaskan kortisol hormon tekanan. Disfungsi kelenjar adrenal biasanya berkaitan dengan maladaptation tekanan. Apabila berurusan dengan tekanan, badan kita melalui fasa Penggera, fasa rintangan, dan akhirnya fasa Keletihan itu. Masyarakat moden membolehkan ramai di antara kita terperangkap dalam fasa Keletihan itu. Pada ketika ini, tekanan kronik telah dipakai kita ke bawah.

Syarat-syarat yang lazim dalam fasa ini termasuk alahan, sindrom keletihan kronik, fibromyalgia, hipoglisemia, insomnia, hipotiroidisme, dan kebimbangan. Terdapat juga pelbagai penyakit yang memberi kesan kepada adrenal secara langsung, seperti penyakit Addison, penyakit Cushing, dan sindrom Conn ini. Setiap satu daripada penyakit-penyakit ini hadir dengan gejala yang unik seperti keletihan, ketakutan, PMS, kemurungan, sakit kepala, ingatan yang lemah, dan senarai menyala. Ia selalunya boleh menjadi agak sukar untuk mencari tahu punca masalah ini, terutamanya jika anda hanya membuang pil pada mereka dan berharap untuk yang terbaik.

Mujurlah, Doktor Naturopathic terlatih menangani persembahan kompleks. Kami mempunyai akses kepada ujian makmal diri (seperti ujian air liur kortisol sebagai contoh) yang boleh membantu perkara yang sempit ke bawah. Apabila ia datang kepada syarat-syarat ini, rawatan kami sentiasa diarahkan di pelbagai aspek penyakit. Untuk adrenal, kita biasanya menggunakan akupunktur, herba yang membantu menangani tekanan atau baki hormon, dan nutrien yang membantu meningkatkan tenaga dan adalah blok bangunan untuk hormon. Menggunakan kombinasi rawatan ini, saya telah kelihatan peningkatan dramatik pada pesakit yang telah pergi daripada menjadi letih sepanjang masa untuk mempunyai tenaga yang paling mereka mempunyai dalam tahun.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar