Senin, 09 November 2015

Mengapa Organik? Ia Natures Way!

Mengapa Organik? Ia Natures Way!

"Kami tidak pernah mengetahui bernilai sehingga air sumur ini amat kering." ~ Thomas Fuller,

Menjaga Chemicals Daripada Air, Air, Tanah dan Badan kami!

"Penggunaan racun perosak menimbulkan beberapa isu alam sekitar. Lebih 98% daripada racun serangga disembur dan 95% daripada racun herba mencapai destinasi selain daripada spesies sasaran mereka, termasuk spesies bukan sasaran, udara, air dan tanah. Pertubuhan Kesihatan Dunia dan Alam Sekitar PBB Program anggaran bahawa setiap tahun, 3 juta pekerja dalam bidang pertanian dalam membangunkan pengalaman dunia keracunan yang teruk dari racun perosak, kira-kira 18,000 daripada mereka mati. Menurut satu kajian, sebanyak 25 juta pekerja di negara-negara membangun mungkin mengalami keracunan racun perosak ringan setiap tahun. " Sumber: Wikipedia

Ikut Prince of Wales!

Apabila Charles, Putera Wales, mengambil alih ladang Highgrove awal dalam tahun 1986, beliau berkata beliau terkejut dengan kehilangan padang rumput bunga liar Great Britain, pagar dan padang rumput kapur untuk "pertanian-industri." The Prince memutuskan untuk menukar ladang lama kepada sistem benar-benar organik untuk menunjukkan faedah alam sekitar dan komersial. Beliau mula bekerja untuk membuat ladang dan taman-taman ke dalam showplaces organik dengan harapan untuk memberi inspirasi kepada orang lain untuk memelihara landskap luar bandar England.

Highgrove hari ini, bukan sahaja sebuah ladang bekerja berjaya, tetapi ia adalah satu utama untuk manfaat sebuah bentuk organik, mampan pertanian di England.

Kita boleh lihat hampir di seluruh dunia bahawa pertanian-industri mewujudkan "monocultures" yang kekurangan kepelbagaian dan keteguhan. Keputusan adalah ekosistem beracun, rantai makanan yang tercemar, akuifer kosong, sumber air yang tercemar, memusnahkan biodiversiti dan kesihatan masalah.

Mari kita berharap Perkahwinan Diraja di England musim bunga ini akan membuat produk-produk organik yang lebih "dalam". Mari kita berharap ia akan menjadi permulaan revolusi organik dan hijau baru. Kita perlu perubahan besar dari tidak mampan, semakin mahal dan berasaskan petroleum dan toksik baja dan racun perosak, kepada sistem pertanian organik regeneratif yang mengekalkan dan meningkatkan kesihatan penduduk dunia kita, tanah kita dan persekitaran kita.

Pada tahun 2008, hanya 0.6% daripada tanah pertanian Amerika Syarikat itu telah secara organik diternak.

Secara keseluruhan, tanah pertanian yang disahkan organik dan padang rumput menyumbang kira-kira 0.6 peratus daripada jumlah tanah ladang AS pada tahun 2008, menurut Jabatan United Pertanian Negeri. Saya tidak dapat mencari nombor untuk tahun 2009 atau 2010

Hujah-hujah utama terhadap membeli produk organik adalah:

Lebih mahal.
Kualiti yang buruk.
Sukar untuk mencari.
Bagaimana kita boleh mempercayai mereka adalah organik?
Laporan memberitahu kami produk organik tidak lebih baik daripada bukan organik.
1. Lebih Mahal!

Kebanyakan makanan organik yang lebih mahal tetapi tidak banyak. Harga yang lebih tinggi adalah disebabkan oleh amalan pertanian yang lebih mahal.

Tanya diri anda, apa yang lebih penting daripada kesihatan anda sendiri, kesihatan keluarga anda, sifat dan masa depan anak-anak anda? Membuat pengiraan - mengetahui berapa banyak wang yang anda belanjakan untuk anda rumah, kereta / petrol, peralatan sukan, pakaian, kasut, aksesori, kosmetik, elektronik, cuti, keseronokan dan banyak lagi ... Mungkin anda boleh melakukannya tanpa sebahagian daripadanya dan penggunaan wang untuk melabur dalam kesihatan anda sendiri dan alam sekitar?

2. berkualiti Bad!

Ujian epal! Ini adalah kisah benar. Saya telah membeli epal besar dan digilap cantik dan "sempurna" mencari hijau bukan organik. Saya tidak akan memakannya; Saya akan membuat ujian. Saya meletakkannya di ambang tingkap saya untuk melihat berapa lama ia mengambil masa sebelum ia miskin dan reput. Seminggu berlalu, dua minggu, beberapa minggu dan bulan. Saya tidak ingat dengan tepat berapa banyak bulan, tetapi ia adalah lebih daripada setengah tahun. Perlu saya katakan lebih?

Apakah rupa epal lebih penting daripada kesan-kesan kesihatan? Ia adalah satu proses semula jadi yang semua "hidup" makanan mendapat miskin dan tidak baik. Salah satu sebab utama bahawa ia sering tidak baik sudah di kedai ini bukan kerana ia adalah organik tetapi kerana ia sering duduk lebih lama di atas rak sebelum ia dijual. Saya lebih suka membeli epal organik dengan beberapa tempat di daripada epal yang sempurna digilap "bersedia" untuk disimpan untuk beberapa bulan.

Epal sehari!

Epal sehari Dalam persekitaran kimia berkembang akan membawa doktor mula bermain!

Epal organik sehari akan terus doktor yang jauh!

Epal buah-buahan segar yang biasa dimakan kedua selepas pisang, dan ia juga digunakan dalam jus kedua paling popular, selepas oren. Tetapi epal adalah juga salah satu daripada kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran tercemar dengan racun perosak itu.

3 keras untuk mencari!

Saya bersetuju bahawa ia boleh menjadi sukar untuk mencari produk organik. Saya mempunyai untuk memanggil kedai satu atau dua hari dalam terlebih dahulu untuk memerintahkan buah-buahan organik dan sayur-sayuran saya kerana mereka tidak mempunyai ia seperti biasa. Dan itupun saya mempunyai masalah untuk mendapatkan apa yang saya mahu. Dalam beberapa kedai-kedai mereka tidak mengambil pesanan untuk produk organik melainkan jika anda membeli kes keseluruhan. Tetapi mengapa sukar untuk mencari? Jika anda mencari sesuatu yang organik dan tidak menemuinya dapat - adakah anda meminta kakitangan kedai jika mereka boleh mendapatkannya untuk anda? Jika kita semua mula bertanya untuk produk organik setiap kali kita pergi ke kedai runcit kami ia tidak akan mengambil masa yang lama sebelum mereka mula untuk membawa masuk produk organik.

4. Bagaimana kita boleh percaya ia adalah organik?

Jika anda mencari meterai yang mengatakan ia disahkan organik anda boleh berasa selamat dalam kebanyakan kes. Sudah tentu kita akan dapati penipuan dan penipuan dalam perniagaan ini seperti semua yang lain. Jika anda membeli bukan organik anda boleh percaya mereka bukan organik. Apa yang anda perlu hilang? Pergi di sini untuk mengetahui bagaimana Certified Organic Seals kelihatan seperti.

5. Laporan / kajian memberitahu kita bahawa produk organik tidak lebih baik daripada bukan organik.

Bagaimana ia boleh menjadi lebih baik untuk makan makanan yang dihasilkan menggunakan racun perosak atau baja sintetik, hormon pembiakan, pewarna tiruan dan bahan tambahan? Jawapannya adalah jelas. Adakah kita perlu laporan dan kajian untuk memahami bahawa ?. Baca bahagian pertama mengenai racun perosak sekali lagi.

Dan jangan lupa tanah. Saya telah berkembang sayur-sayuran secara organik selama 15 tahun. Isikan tanganmu dengan tanah organik, ia masih hidup !. Kemudian mengisi tanganmu dengan tanah dari monokultur konvensional - ia mati!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar