Senin, 09 November 2015

Minyak Kelapa Dara Dan Pesakit AIDS

Minyak Kelapa Dara Dan Pesakit AIDS

Tidak kira bagaimana kita cuba untuk menafikan bahawa terdapat satu stigma yang dikaitkan dengan penyakit ini. Seseorang dengan AIDS (ODHA) jarang di luar rumah kerana mereka sering ditakuti dan dinilai teruk. immunodeficiency syndrome atau AIDS adalah penyakit yang dianggap kematian sembuh masih belum ditemui. Kajian terbaru menunjukkan bahawa jika minyak kelapa dara adalah mungkin penawar muktamad.

Virus human immunodeficiency (HIV) adalah virus yang menyebabkan AIDS. Serangan sistem imun untuk orang yang hidup dengan HIV untuk menjadi sensitif kepada hampir semua jenis jangkitan. Seseorang boleh dijangkiti HIV selama bertahun-tahun sebelum menjadi virus AIDS. Sebaik sahaja disahkan menghidap AIDS, seseorang boleh mengharapkan untuk hidup hanya selama 3 tahun. Virus ini biasanya disebarkan melalui hubungan seks, perkongsian jarum, atau apa-apa pertukaran darah. Seorang ibu yang HIV boleh menyebarkan virus ini kepada janin itu.

Usaha untuk mencari penawar

Ia adalah pada tahun 1980-an apabila keupayaan asid lemak rantaian sederhana sebagai capric dan lauric perjuangan menentang HIV telah ditemui. Ubat antiviral pada masa yang ditetapkan tidak dapat menyelamatkan nyawa dan mengembalikan kesihatan mangsa AIDS. Selain hakikat bahawa virus itu boleh membangunkan rintangan kepada ubat-ubatan, ia juga mempunyai banyak kesan sampingan yang tidak diingini. asid lemak rantaian sederhana dikatakan ubat yang lebih berkesan, kerana ia menyerang virus dalam cara yang berbeza untuk ubat-ubatan lain. Bukannya mensasarkan bahan genetik virus, rehat virus di luar AGCM. Virus penyerapan AGCM melemahkan membran lipid virus dan akhirnya membunuh virus. Mekanisme tindakan, ia adalah hampir mustahil untuk virus untuk membangunkan rintangan AGCM ketegangan.

Dr Conrado Dayrit, seorang doktor dari Filipina adalah kajian pertama ke atas minyak kelapa untuk rawatan pesakit dengan AIDS. Kajian mereka mengkaji kesan monolaurin dan kelapa sawit di pesakit HIV 14, yang berumur antara 22 dan 38. Empat gram monolaurin satu hari telah ditumpukan kepada empat pesakit, manakala lima daripada mereka menerima 7.2 g monolaurin. Kumpulan terakhir menerima 3 ½ c. sudu minyak kelapa setiap hari. Pada akhir kajian (enam bulan), beban virus menurun pada sembilan pesakit. Dua daripada mereka merupakan kumpulan pertama, empat di kedua dan tiga dalam kumpulan ketiga. Sebelas daripada mereka menunjukkan peningkatan dalam kesihatan. Kajian ini menunjukkan bahawa monolaurin dan minyak kelapa boleh digunakan untuk merawat pesakit AIDS.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar