Senin, 09 November 2015

Tune-Up Chakra Anda Dengan Jin Shin Jyutsu

Tune-Up Chakra Anda Dengan Jin Shin Jyutsu

Chakra adalah perkataan buzz hari ini. Tetapi apakah mereka benar-benar? Ada cara yang mudah untuk mengetahui.

Dalam bahasa Sanskrit, chakra bermakna "roda." Menurut ajaran metafizik India kita mempunyai berpuluh-puluh pusat-pusat ini berputar tenaga penting di dalam dan di sekeliling kita, masing-masing dengan fungsi yang spesifik. Chakra walaupun cahaya dalam warna-warna yang berbeza, mengikut kelajuan di mana mereka berputar. Chakra pantas berputar menghasilkan warna-warna sejuk biru, hijau dan ungu. Spinners perlahan cahaya warna-warna cerah merah, oren dan kuning.

Ada satu cara yang mudah untuk menyatu dengan chakra anda: seni akutekanan-seperti Jin Shin Jyutsu. Salah satu teknik, maka Utama Pusat Aliran menegak bekerja dengan sembilan mata tekanan, tujuh daripadanya chakra. Ini mudah bantu diri rutin dianggap sebagai keseluruhan tune-up untuk badan. Ia mengharmonikan dan menyuburkan tulang belakang, yang merupakan kunci untuk menjaga api penting kami semangat dan semangat hidup.

Melakukan Utama Pusat Aliran menegak melibatkan meletakkan dua atau tiga jari pada setiap sembilan titik tekanan untuk dua atau tiga minit setiap kali. Ini merangsang aliran tenaga kehidupan melalui setiap chakra. Anda mungkin cahaya, berkumandang sensasi seperti denyutan jantung yang anda bergerak jari anda ke bawah garis tengah di bahagian depan badan. Sensasi ini adalah tenaga, atau "chi" bergerak dengan lebih bebas di seluruh badan anda. Kadang-kadang anda mungkin merasa kesakitan sekitar titik tekanan, yang menunjukkan menyekat chi. Merangsang titik melepaskan chi, dan kesakitan akan hilang. Sensasi lain yang anda mungkin merasa seolah-chakra mula terbuka adalah perut gurgling dan kehangatan atau seram sejuk di kawasan yang berbeza dari tubuh anda.

Seperti yang anda ikuti langkah di bawah, anda tidak perlu menekan keras. Aliran tenaga halus, namun kuat! Untuk hasil terbaik, mengamalkan Utama Pusat Aliran menegak setiap hari. Ia mungkin mengambil masa sepuluh hingga dua puluh minit. Satu masa yang baik adalah betul sebelum anda pergi ke tidur atau pada awal pagi.

Langkah 1A - Sementara itu tangan kanan anda, letakkan dua atau tiga jari pada bahagian tengah atas kepala anda dan meninggalkan mereka di sana sehingga Langkah 8. The Crown Chakra adalah pusat ungu berwarna di bahagian atas kepala. Di Sedona Power Tempat, Vortex dan Medicine Wheel Panduan, Richard Dannelley menggambarkan ia sebagai "titik cross-over antara fizikal dan jiwa." Merangsang chakra ini dapat membantu merapatkan kesedaran sehari-hari anda dengan kesedaran yang lebih tinggi, atau sejagat diri.

Langkah 1B - Letak dua atau tiga jari dari tangan kiri anda di antara kening anda. Ini titik tekanan indigo-berona, menurut Dannelley, dikaitkan dengan "kelenjar pineal atau 'mata ketiga' jauh di dalam otak." juga dikenali sebagai Chakra Anja. Menurut ajaran tradisional, membuka chakra ini mencergaskan tenaga terpendam jauh di dalam badan dan boleh merangsang ESP.

Langkah 2 Seterusnya, letakkan tangan kiri anda pada hujung hidung anda. Tidak ada chakra yang berkaitan dengan titik tekanan ini. Tetapi menurut falsafah Jin Shin Jyutsu, memegang hujung hidung mencergaskan fungsi pembiakan.

Langkah 3 Sekarang beralih tangan kiri anda untuk "V" tekak anda. Biru Throat Chakra adalah pusat tenaga yang kuat yang menurut tradisi mencergaskan Tiroid dan Para kelenjar tiroid. "Ini juga merupakan chakra daripada suara manusia," nota Dannelley, sambil menambah bahawa "metafizik", bunyi adalah salah satu tenaga utama alam semesta. "

Langkah 4 - Sekarang meletakkan tangan kiri atas tulang dada anda (dada) yang merupakan pertengahan antara bahagian atas dan bawah dada anda. Ini Chakra Heart hijau titik tekanan adalah pusat sistem tenaga anda. Apabila chakra ini dibuka, kelenjar timus yang dibantu dan sistem imun yang lain dikatakan cergas.

Langkah 5 - Seterusnya, menggerakkan tangan kiri anda untuk hanya di bawah bahagian bawah tulang dada. Kawasan ini terletak lebih pusat saraf dan chakra berwarna kuning dipanggil solar plexus. "Mistik dan Yogi seluruh dunia menganggapnya sebagai pusat penting badan dan kerusi wasiat." menulis Dannelley. Ia berfungsi 'dengan kelenjar adrenal dan mata ketiga untuk menarik satu bentuk penyembuhan cahaya ke dalam sistem anda.

Langkah 6 - Sekarang meletakkan tangan kiri anda satu inci di atas bellybutton anda. Ini titik tekanan tidak dikaitkan dengan mana-mana chakra. Tetapi menurut pengamal Jin Shin Jyutsu, ia berfungsi rapat dengan solar plexus dan boleh membantu fungsi usus.

Langkah 7 - Sekarang meletakkan tangan kiri anda pada bahagian tengah atas tulang kemaluan anda. Biarkan sana untuk langkah seterusnya. Ini chakra oren berwarna dikenali sebagai Pasukan Life Asas. "Ia mencergaskan organ-organ badan yang lebih rendah, seperti limpa dan ovari," menurut Dannelley.

Langkah 8 -Finally, letakkan tangan kanan anda di pangkal tulang belakang anda. Ini adalah Chakra Root. Berwarna merah dan yang berkaitan dengan organ-organ seksual, "ia adalah sambungan anda dengan Ibu Bumi dan primitif tenaga Force hidupnya," atau kundalini, nota Dannelly. Kebangkitan tenaga ini boleh meningkatkan peredaran darah, terutama di kaki dan kaki. Pengamal Jin Shin Jyutsu mendakwa bahawa pegangan ini titik tekanan setiap hari boleh melegakan pelbagai masalah kesihatan, termasuk gangguan pencernaan, tekanan darah tinggi atau rendah, payu dara, keletihan, kecederaan tulang belakang dan masalah cakera, scoliosis, dan sindrom prahaid. Sebagai pesakit biasa PMS selama bertahun-tahun, saya boleh memberi jaminan bahawa "pergi dengan aliran menegak pusat utama" telah menghapuskan 90% daripada gejala saya.

The Utama Pusat Aliran menegak boleh digunakan sebagai pelengkap kepada perubatan konvensional atau semata-mata untuk mengekalkan rasa keharmonian dan kesejahteraan. Plato berkata pembelajaran adalah semata-mengingati. Seperti yang anda bekerja pada setiap titik tekanan, ingat untuk tersenyum dan bernafas perlahan-lahan dan mendalam supaya anda akan menerima semua banyak yang anda perlukan.

Kisah Jin Shin Jyutsu

Tradisi Jepun purba lisan, Jin Shin Jyutsu telah hampir hilang apabila ia ditemui semula pada awal 1900 oleh seorang ahli falsafah Jepun bernama Jiro Murai.

Master Murai dilahirkan dalam satu barisan profesional perubatan. Sebagai seorang pemuda, dia dijangkiti penyakit terminal. Dia bertanya kepada keluarga beliau untuk membawanya ke gunung dan meninggalkannya seorang diri selama tujuh hari. Dalam keadaan demam, Murai mempunyai visi bertafakur bijaksana menggunakan pergerakan tangan kudus, atau mudra, yang kemudiannya digunakan untuk dirinya sebagai dia tergelincir dalam dan di luar kesedaran. Pada hari ketujuh, beliau telah sembuh sepenuhnya.

Murai berikrar untuk menghabiskan sisa hidupnya mengkaji hubungan antara pemulihan yang menakjubkan dan mudra ini. The Utama Pusat Aliran menegak adalah antara set pertama mudra, atau aliran, yang Murai ditubuhkan sebagai dia membangunkan semula sistem Jin Shin Jyutsu yang menggunakan pengamal dan belajar hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar