Senin, 09 November 2015

Bolehkah Asid Amino Therapy Meningkatkan Tahap Tenaga Anda?

Bolehkah Asid Amino Therapy Meningkatkan Tahap Tenaga Anda?

Orthomolekul Perubatan boleh menggunakan asid amino biasa untuk meningkatkan tenaga anda dan meningkatkan kadar metabolisme anda. Dos besar protein secara semula jadi yang dikenali sebagai asid amino boleh meningkatkan pengeluaran tenaga ATP di peringkat selular dan membaiki kerosakan sel. Asid amino adalah berpatutan dan digunakan dalam dos terapeutik lebih besar daripada orang-orang tahap yang biasanya ditemui dalam makanan. Konsep perubatan Orthomolekul adalah berdasarkan kepada penggunaan dos yang sangat besar vitamin, mineral, asid amino, atau ekstrak botani untuk pembaikan sel dan peningkatan aktiviti otak yang normal.

Asid amino yang digunakan untuk membaiki dan meningkatkan pengeluaran tenaga selular bercabang asid amino rantai dan ini adalah Leucine, Isoleucine dan Valine. Leucine adalah terlibat dalam hormon pertumbuhan manusia. Ia adalah penting dalam pengeluaran tenaga, pertumbuhan otot, dan pembaikan selular. Isoleucine mengawal gula darah dan mengawal tenaga anda sepanjang hari. Ia meningkatkan ketahanan dan penyembuhan. Valine meningkatkan pengeluaran tenaga dengan membekalkan glukosa tambahan kepada otot dan menghalang kerosakan tisu otot semasa aktiviti berat. Ia juga memberi kesan kepada paras gula darah. Mana-mana bahan yang mengawal tahap gula dalam darah akan memberi kesan secara drastik tenaga. L-Carnitine boleh meningkatkan tahap tenaga dengan meningkatkan kadar penghasilan antioksidan. Ia adalah anti-penuaan dan kesan kepada tindak balas insulin dalam sel. Ia membantu metabolisme sel lemak. Ini merupakan satu lagi asid amino yang tahap gula kesan darah. Ia juga boleh meningkatkan tenaga dengan meningkatkan perasaan.

Herba seperti astragulus, Rhodiola, ginseng, dan ashwaganda boleh meningkatkan tahap tenaga. Ubat paten herba Cina seperti Gui Pi Tang, Jiao Ai Wan, dan Bu Zhong Yi Qi Tang boleh meningkatkan tenaga. Menggabungkan herba dan formula herba dengan vitamin, mineral, probiotik dan enzim pencernaan untuk hasil yang lebih baik.

Kemurungan, kebimbangan dan gangguan tidur tahap tenaga kesan dan asid amino yang meningkatkan atau merawat kecelaruan mood memberi orang yang lebih banyak tenaga. Asid amino boleh didapati di Quantum Orthomolekul Perubatan. GABA, theanine, yang sama, dan 5-HTP akan meningkatkan mood dan meningkatkan tenaga. Ia mungkin mengambil masa sehingga lima minggu untuk membezakan jika terapi asid amino yang bekerja untuk anda. Asid amino perlu diambil dua kali sehari dalam dos yang besar. Mereka yang mengambil kurang daripada tahap yang diperlukan asid amino tidak boleh melihat perbezaan.

Satu lagi bahan yang digunakan dalam Orthomolekul Perubatan untuk membantu badan membuat lebih banyak tenaga adalah asid malic. Ia meningkatkan kadar pengeluaran tenaga dan jumlah ATP yang dihasilkan oleh sel. Asid malic membawa kepada peningkatan besar dalam ATP. Ia adalah bahan yang dijumpai dalam epal. Ia adalah sangat berpatutan dan boleh membantu mereka yang mempunyai sindrom keletihan kronik. Mengambil masa lebih kurang 1200-1500 mg / hari asid malic untuk meningkatkan tahap tenaga anda. Ini juga boleh menurunkan paras anda kesakitan.

Adakah terdapat apa-apa isu-isu utama pemakanan yang menyimpan satu daripada mempunyai tahap tenaga? Diet yang rendah dengan protein dan tinggi lemak tepu menyimpan badan daripada mempunyai tahap tenaga. Orang-orang yang makan satu hidangan besar sehari biasanya mempunyai tahap tenaga yang lemah. Sediakan makanan ringan yang sihat di sekeliling yang meningkatkan tenaga anda seperti keju mozzarella, walnut, badam, epal, buah, sayur-sayuran segar dengan berenang yogurt, yogurt, dan minuman protein whey yang dibuat dengan air. Makan sarapan setiap hari dengan jumlah yang sederhana protein untuk tahap tenaga meningkat. © Dr R Batu, MD-India

Tidak ada komentar:

Posting Komentar