Senin, 09 November 2015

Ubat-ubatan perangsang Meningkatkan Risiko Kematian secara tiba-tiba dalam Kanak-kanak

Ubat-ubatan perangsang Meningkatkan Risiko Kematian secara tiba-tiba dalam Kanak-kanak

Terdapat agak rentetan baru-baru ini aktiviti sekitar penerbitan baru-baru dalam American Journal of Psychiatry menunjukkan peningkatan 7 kali ganda dalam kejadian kematian mengejut kanak-kanak yang mengambil ubat perangsang (Concerta, Ritalin, Adderall, Focalin dan Dexedrine).

Baru-baru ini FDA menggesa "berhati-hati" dalam mentafsir kajian ini kerana ibu bapa "berat sebelah" dalam melaporkan ubat-ubatan anak-anak mereka berada di atas. Kajian ini ditayangkan ibu bapa dengan meminta mereka apa ubat-ubatan anak-anak mereka berada di atas pada masa kematian. FDA Pengarah Dr. Robert Temple, MD sangat menegaskan bahawa saringan ini adalah "subjek untuk menarik balik berat sebelah" dan bahawa keputusan ini tidak seharusnya menjadi asas bagi ibu bapa berhenti mengambil ubat anak-anak mereka kerana lain "tingkah laku risiko yang berkaitan dengan ADHD."

Pengarang plumbum, Dr. Madelyn Gould, PhD mematahkan hujah ini dan menyatakan bahawa "Kajian ini mempunyai kuasa statistik yang cukup untuk mengesan pertubuhan. Keyakinan saya dalam keputusan tidak berkurangan, kerana ia telah menjadi rakan-semula [dan diterbitkan]." Secara kebetulan kajian ini dibiayai oleh FDA dan Institut Kesihatan Mental. Nampaknya mungkin hasilnya tidak apa yang mereka harapkan.

Kontroversi ini bermula apabila pada tahun lepas satu kajian, seperti yang ini, didapati bahawa ubat perangsang diburukkan lagi keabnormalan jantung asas sebelum ini tidak dikesan - yang membawa kepada aritmia maut (degupan jantung yang tidak normal). Selepas kajian ini Persatuan Jantung Amerika (AHA) mencadangkan bahawa doktor memerintahkan ECG (untuk memantau jantung) jika kanak-kanak itu akan memakai ubat perangsang - yang masih cadangan mereka hari ini. Persatuan Pediatrik Amerika (AAP) mengeluarkan kenyataan mereka sendiri mengatakan ECG tidak diperlukan.

Jadi siapa kita untuk percaya? Selepas dua kajian yang sangat dikawal berurusan dengan kesan sampingan yang paling teruk (KEMATIAN) - ia akan kelihatan seolah-olah sesat pada sebelah berhati-hati diperlukan. Maksud saya selepas semua, ECG adalah salah satu ujian diagnostik yang paling mudah yang boleh dilakukan. Tetapi secara jujur ​​- tidak akan anda berfikir dua kali jika doktor anda berkata "Mari kita meletakkan anak anda di Ritalin, tetapi pertama yang perlu kita lakukan ECG memastikan hatinya kuat kerana jika tidak, ia meningkatkan risiko kematian mengejut 6 kali. " Saya jamin kebanyakan ibu bapa akan kehabisan pintu.

Ia tidak masuk akal kepada saya mengapa FDA seolah-olah mempunyai sikap ubat yang selamat sehingga dibuktikan sebaliknya - ke belakang kepada saya. Pada masa yang sama, tidak mereka tahu bahawa pada bulan Ogos 2008, AAP mengakui bahawa mereka adalah salah menafikan persatuan pengawet makanan dan pewarna dengan ADHD. Tidakkah mereka tahu beberapa kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 minyak EPA keluar berdegup Ritalin dalam Skala Connors (ujian standard bahawa kadar keterukan ADHD) dengan cirit-birit menjadi kesan sampingan yang paling teruk? Oh jangan kita lupa tentang berlangsung kajian tahun menunjukkan pycnogenol (antioksidan dari Pokok Pine) sekali lagi, telah mengatasi Concerta tanpa kesan sampingan. Saya boleh pergi pada dan pada!

Ia masuk akal lebih (sekali lagi mungkin lelaki ini hilang begitu dalam jumlah statistik untuk berfikir secara logik) untuk mencuba langkah-langkah di atas PERTAMA - yang mempunyai NO persatuan dan kesan sampingan NO melaporkan bahawa mengancam nyawa sama sekali. Persatuan Dadah Persekutuan teruk hilang.

Rujukan:
Am J Psychiatry. Jun 15, 2009

Tidak ada komentar:

Posting Komentar