Senin, 09 November 2015

Lima Tips Stones buah pinggang Diet Amat Berkesan

Lima Tips Stones buah pinggang Diet Amat Berkesan

Apabila anda berurusan dengan batu karang, anda tidak mahu pergi melalui kesakitan dan penderitaan lagi. Malangnya, lebih baik daripada separuh daripada mereka yang mempunyai mereka sekali berakhir berurusan dengan mereka lagi. Sering kali serangan menjadi lebih buruk apabila mereka berulang lagi. Berita baik adalah bahawa dengan mengikuti beberapa tips batu karang diet terbukti, anda boleh membantu mengelakkan masalah ini pada masa hadapan.

Berita baik adalah bahawa beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk mengelakkan masalah ini pada masa hadapan. Berikut adalah beberapa kunci penting untuk menghalang mereka.

1. Minum banyak air setiap hari

Salah satu kunci yang paling penting untuk mencegah batu karang daripada berulang adalah untuk minum air yang banyak setiap hari. Ini adalah amat penting jika anda mahu untuk mengelakkan serangan lagi dan ia adalah mudah untuk mendapatkan air yang anda perlukan. Mendapatkan lebih dari 6 gelas setiap hari boleh membuat perbezaan besar. Mengambil dalam air yang cukup membantu untuk mencairkan air kencing bagi mencegah batu dari dibentuk, jadi mula minum lebih banyak air.

2. Mengurangkan Pengambilan Oxalate

Satu lagi kunci besar untuk mencegah batu karang pada masa akan datang adalah untuk mengurangkan pengambilan oxalate dalam diet anda. Ramai orang mempunyai batu diperbuat daripada kalsium oxalate dan jika ini berlaku, menghadkan makanan yang mengandungi ia adalah penting. Antara makanan yang mengandungi jumlah yang tinggi oxalate termasuk coklat, skuasy, koko, strawberi, bayam, kacang, teh, dan sayur-sayuran bit. Walaupun anda tidak perlu menghapuskan makanan ini daripada diet anda, mengurangkan pengambilan anda boleh membantu.

3. Had Daging dalam Diet Anda

Ia juga merupakan idea yang baik untuk menghadkan daging dalam diet anda jika anda telah mengalami serangan batu buah pinggang. Anda meningkatkan risiko pembentukan batu karang lebih jika anda makan banyak daging. Kepekatan tinggi sebatian yang dikenali sebagai purin yang terdapat dalam daging dan sebatian ini telah dikaitkan dengan pembentukan batu diperbuat daripada asid urik. Jumlah protein yang tinggi juga boleh menyebabkan masalah. Anda masih boleh makan daging sesetengah orang, tetapi mengelakkan makan agak banyak jika anda mahu mengelakkan masalah.

4. Kurangkan Garam

Anda juga perlu mengurangkan garam yang anda makan, terutamanya garam. Seperti yang anda mengambil garam lebih, lebih banyak kalsium masuk ke dalam air kencing. Ini boleh meningkatkan risiko membentuk lebih batu karang. Hentikan menambah garam kepada makanan anda secara teratur dan anda boleh membuat perbezaan yang besar.

5. Langkau Soda

Skipping pada soda, terutamanya soda gelap, boleh membantu anda untuk mencegah batu pada masa akan datang juga. Banyak soda mempunyai fosfat dalam mereka dan sering mengandungi oxalate juga. Mengehadkan jumlah oxalate dan fosfat akan menjadi langkah pencegahan penting.

Tiada siapa yang telah mengalami kesakitan keadaan ini mahu pergi melalui kesakitan dahsyat lagi. Anda boleh mengawal sekarang dengan tip-tip diet batu buah pinggang dan membantu mengelakkan masalah ini pada masa hadapan. Pastikan ini mudah lima tips dalam fikiran untuk membantu mengurangkan risiko perlu melalui serangan lain.

Idea-idea ini pencegahan akal pergi tangan dalam tangan dengan rawatan semula jadi komprehensif atau ubat-ubatan. Jika anda serius untuk menghilangkan batu buah pinggang dan mengelakkan komplikasi seperti pembedahan, maka pergilah kamu keluar, doktor diluluskan panduan terbukti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar