Senin, 09 November 2015

Cara Rawat Kelenjar peluh terlalu aktif

Cara Rawat Kelenjar peluh terlalu aktif

Jika anda membaca artikel ini maka anda mungkin ingin tahu bagaimana untuk merawat kelenjar peluh yang terlalu aktif. Setiap orang mempunyai ketiak berpeluh, tangan dan kaki kadang-kadang. Peluh biasanya timbul jika kita menjadi terlalu panas atau kita saraf. Walau bagaimanapun beberapa orang mengalami keadaan yang hiperhidrosis caalled yang berpeluh berlebihan. Keadaan ini biasanya disebabkan oleh kelenjar peluh yang terlalu aktif, bagaimanapun terdapat kaedah rawatan yang terdapat untuk merawat gloands peluh terlalu aktif.

Untuk mula untuk merawat keadaan ini, anda perlu terlebih dahulu mengakui hakikat bahawa anda mengalami peluh berlebihan. Jika anda mengalami peluh berlebihan setiap hari maka anda mungkin mengalami hiperhidrosis. Keadaan ini boleh memberi kesan negatif ke atas semua aspek kehidupan anda supaya ia adalah penting bahawa anda belajar bagaimana untuk merawat kelenjar peluh yang terlalu aktif.

Terdapat pelbagai faktor yang boleh menyebabkan kelenjar peluh yang terlalu aktif, penyelidikan telah mendapati bahawa keadaan ini turun-temurun. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa beberapa keadaan perubatan atau ubat-ubatan juga boleh menyebabkan peluh berlebihan.

Jika anda mengalami hiperhidrosis ringan maka ada beberapa krim anda boleh menggunakan yang biasanya akan ditetapkan oleh doktor anda. Dengan menggunakan krim ini untuk kawasan badan yang terjejas setiap hari maka ini akan mengurangkan jumlah peluh.

Bagi kes-kes yang teruk hiperhidrosis maka anda biasanya akan diberikan ubat seperti s Robinul, ini biasanya dalam bentuk tablet. Terdapat beberapa kesan sampingan kepada kaedah rawatan termasuk mulut kering dan loya.

Suntikan Botox adalah satu lagi kaedah rawatan yang didapati berkesan, namun ini biasanya hanya penyelesaian sementara kepada masalah ini dan rawatan juga boleh menjadi mahal.

Terdapat juga pilihan untuk pembedahan yang melibatkan mengeluarkan kelenjar peluh dari kawasan yang terjejas badan, walaupun rawatan ini biasanya berkesan, rawatan adalah mahal dan terdapat risiko kesan sampingan yang serius.

Pilihan terakhir adalah untuk merawat kelenjar peluh yang terlalu aktif menggunakan remedi rumah semula jadi, hs kajian mendapati ini ini adalah kaedah yang paling popular di rawatan yang murah dan telah didapati mempunyai kadar kejayaan yang tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar